ترانه های کوچک خورشید ، اولین مجموعه شعر از سه گانه اشعار حسین جوان منتشر شد.


«ترانه های کوچک خورشید» سروده ی حسین جوان توسط نشر آفتاب منتشر شد.

 این نخستین کتاب از سه گانه ای است که به ترتیب در آینده منتشر خواهند شد.
---

«ایکاش هر هنرمندی خود بتواند آثارش را انتخاب، ویرایش  و عرضه بدارد. اما وقتی شرایط روزگار و جبر زمانه چنین مجالی را نداده و امکان‌پذیر نساخته، به ناچار آن دیگری، این امر، یعنی رسانیدن صدایی را که در دورانش باید شنیده می‌شد اما به گوش‌ها نرسیده را چون باری بر دوش احساس می‌کند که باید به انجام برساند....حسین جوان در مرداد ماه سال ۱۳۸۸ در تهران بار هستی را با افت و خیزهای بسیاری که برایش داشت، به ناگزیز بر زمین نهاد. از او مجموعه شعری با عنوان «خنیاگران چه غمین پرده می‌کشند بر اسرار این فریب» در سال ۱۳۸۵ به چاپ رسیده است. این سه‌گانه‌ها با عنوان‌های «زیستن،ستیزه و شوکران»، «بر ارتفاع شب»، «ترانه‌های کوچک خورشید» حاصل گزیده‌ای از شعرهای دوران آغاز تا نهایت مسیر سرودن وی است.
 در معرفی حسین جوان به سطرهایی از خود نگاشته‌اش بسنده می‌کنم چرا که آثار او ارایه دهنده تصویر چگونه زیستن و تفکر اوست:
«در شهریور ماه سال ۱۳۳۵در مشهد بدنیا آمدم. از بیست سالگی به سرودن شعر پرداخته‌ام و در این راه اشتیاقم به قدری بوده که شعر در حکم همه چیز و همه کس من شد. سادگی‌ام بدان اندازه که فکر می‌کردم آن‌چه در دنیای شعر من بوجود می‌آید تقریبا مو به مو در زندگی‌ام نیز همان‌گونه باید باشد- در حالی‌که خیلی‌ها زندگی‌شان از شعرشان متفاوت است- و این به بهای فقر و پریشانی و نابسامانی در زندگی می‌انجامد. کارهای شعری بویژه احمد شاملو و اخوان ثالث و فروغ فرخزاد و همچنین سهراب سپهری را ارج می نهم...در هیچ موسسه و بنیاد فرهنگی و یا نهاد و ارگان دولتی فعالیت نداشتم... هر چه را که نوشته‌ام در واقعیت به زندگی نشسته ام...»
منصوره اشرافی- تابستان ۱۳۹۷(2018)

 شعری  از این کتاب:
••
این‌چنین نمی‌ماند
 چون پار
و آن‌همه جان مرگی،
 آخر خط نیست
جهان دوباره نو می‌شود
و آدمی دوباره آغاز می‌کند
دوباره به وجد می‌آید
برای رود ترانه می‌خواند
نقشِ آفتاب می‌زند
و تردی هر برگ را
 احساس می‌کند.

برای تهیه کتاب به یکی از آدرس های زیر مراجعه کنید. کتاب 170 صفحه است و مبلغ سیزده دلار آمریکا قیمت گذاری شده.

پست الکترونیکی نشر آفتاب
aftab.publicatiopn@gmail.com

سایت نشر آفتاب
http://aftab.opersian.com/

سایت آمازون، توزیع و فروشنده کتاب در سراسر جهان
https://www.amazon.com/s/ref=dp_byline_sr_book_1?ie=UTF8&text=Hossein+Javan&search-alias=books&field-author=Hossein+Javan&sort=relevancerank

No comments: